Perjantain pikkunälkään

Himpskatti vieköön, että on taas ollut huisa viikko! Olen suunnitellut monta menyytä eri tilaisuuksiin, rakennellut repsuja ja Pinterest-tauluja ja saanut yhden suolakiven. No, tosta suolakivestä sitten joskus myöhemmin kun faktisesti saan sen käsiini, mutta sellaisen oli mun Grill Sis, Kreetta, ostanut mulle Tukholman messujen tuliaisena, ja tuskin maltan oottaa!

Mutta, tiiätkö minkälaisen pikkunälän saa aikaseks, kun viettää päivän valoisat tunnit interwebbin ihmeellisessä ruokamaailmassa? No, ainaski ihan pikkusen. Nyt alko sit tossa iltapäivästä tekee ihan simona mieli jotain aasialaista. Siis vaikka soba-nuudelia ja jotain. Luulin, että se jotain ois ollut tiikeriravun pyrstöjä, mutta ei se sit ollutkaan. Tämä selvisi kun menin Kolmannen Linjan Aasia Marketiin ja pörräilin siellä tovin. Käsiin sattui korealainen Beef Bulgogi-marinadi. Eli ei ku tien toiselle puolen halliin ja entrecoteta ostamaan.

Kotona sitten muistin, että mullahan on viikolla ostamaani mustakaalia kaapissa, joten sitä sitten mukaan kans!




Soba-nuudeleille tein pohjan samalla ohjeella, kuin mitä olen ennenkin tänne kirjoitellut. Mustakaalin huuhtaisin vedellä ja pilkoin. Sitten freesasin pienessä öljyssä pannulla.

Entrecoteet olin laittanut suoraan vaan tuohon Bulgogi-marinaadiin huoneenlämmössä noin tunniksi ja sitten grillasin ne.



Lopuksi laitoin vauhtiraidat japanilaista majoneesia ja sipulinvartta päälle, ja oli kuule just niin hyvää kuin mitä olin odottanutkin.



Koskahan tätä vois taas tehdä, toi liha oli kyllä niin hyvää?




Työn haittapuolia, mutta kyllä mä kestän. Onneks on viikonloppu ja pääsee huippuseurassa risteilemään :)

-Viivi

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Harjoitus tekee... no, ainakin paremmaksi!

Briskettiä eli savustettua naudan rintaa

Ketoilijan laskiaispullaa